Hamburg

Kodaň - Hamburg byla zatím jedna z nejkrásnějších tras na naší cestě. Z Kodaně vyrazíte směrem na Roskilde, přes vodu se přesunete jednou vlakem, jednou lodí a dá se říct, že vás žádné záludnosti cestou nečekají.

GALERIE


 

Nejříve jedete po státní trase 6, dále se držíte lokální stezky 51 a nakonec trasa číslo 8. V informacích si vždy vyzvedněte mapku pro blízké okolí a máte to téměř bez starostí. Ve zkratce:

- Kodaň - Roskilde - Nyborg - Faborg - Padborg - Schleswig - Rengsburg - Kollmar - HAMBURG

Cestu doporučuji si prodloužit a objet přes Nord - Ost See kanal, jedete bez aut, pozorujete všechny lodě, které vám cestou mávají a nakonec se napojíte na Elbe radweg, kterou jsme již zmiňovali.

 

Cesta podél Labe má jednu obrovskou výhodu, budete mít vítr v zádech. Poslední den jsme si opravdu užívali, až mi bylo vždy líto, když jsem viděl cyklisty v protisměru. Chtěl jsem je zdravit, řikám si, jak se nám to krásně jede a v očích naproti jsem viděl křeč a ramena se jim vlnila tak, že by se za to nemusela stydět ani Helenka při "Sladkém mámení".

 

 

Repperbahn - Hafen - St. Pauli - Astra = Hamburg. Po příjezdu do města nás čekala pěší zona, kterou jsme museli protlačit, ale pak už se před námi vynořil Hamburg a všechna lákadla evropského přístavního města. Ve srovnání s Berlínem a Kodaní, v Hamburku nemáte na kole takový prostor. Stezky jsou vyznačeny většinou jako červený pruh na chodníku a tak se velmi často vyhýbáte chodcům.

 

 

Každý poslední pátek v měsíci se koná cyklojízda, na ni se můžete připojit a užít si město bez starostí spolu s dalšími cca 2000 lidmi.

Detaily o stavu cyklistiky v Hamburku nám prozradil Dirk Lau z ADFC Hamburg, tímto mu rovněž děkuji, že si na nás udělal čas. V Hamburku činí cyklodoprava přibližně 12,5 %.

 

 

I Hamburg ma svou SternFahrt, která se koná 16. června, očekává se přibližně 15 000 cyklistů, máte k dispozici průjezdy městem, kam se obyčejně nedostanete - např: Kohlbrandbrucke a další. Jednou ze snah ADFC je donutit evropský parlament, aby se zabýval možností omezení rychlosti aut na 30 km/h ve vybraných lokalitách. Je-li vám tato myšlenka blízká, potom ji podpořte svým podpisem ZDE, my jsme tak již učinili.

 

 

Dá se říci, že problémy na které se naráží u nás, mají i v Hamburgu, schválí se strategie, většina politiků význam městské cyklistiky nepopírá, ovšem ve finále skutek utek.

A co dál? Vyrážíme směrem na Brémy, kde se opravdu těším na setkání se Sebastian Burger. Podívejte se i na jeho projekty, nepochybně stojí za vaší pozornost. No a jak už se tak říká: piviii za dobrou práci a my vyrážíme dál.

GALERIE

 

 

Michal - Jarda - cycle4change

 

cycle4change